Ciljevi časopisa

Ciljevi časopisa

Časopis Akcionarstvo ima za cilj da unapredi teorijska i praktična znanja iz oblasti menadžmenta, kao i da podstakne razmenu iskustava, ideja i rezultata istraživanja među naučnicima, stručnjacima i praktičarima iz zemlje i inostranstva. Kao naučno-stručni časopis, Akcionarstvo teži da postane referentna platforma za publikovanje radova koji doprinose razumevanju, razvoju i primeni savremenih koncepata menadžmenta u različitim organizacionim, ekonomskim i društvenim kontekstima.

Glavni ciljevi časopisa su:

  1. Podsticanje naučne i stručne razmene između akademske zajednice, privrednih subjekata i javnih institucija u oblasti menadžmenta i poslovnih studija;
  2. Promovisanje interdisciplinarnih istraživanja koja povezuju menadžment sa ekonomijom, informacionim tehnologijama, inženjerstvom, marketingom, pravom i društvenim naukama;
  3. Razvijanje i afirmacija naučne misli o menadžmentu kao ključnom faktoru održivog razvoja, organizacione efikasnosti i konkurentnosti;
  4. Unapređenje teorije i prakse menadžmenta kroz objavljivanje radova koji nude inovativne pristupe, metode i modele za rešavanje savremenih upravljačkih izazova;
  5. Podrška mladim istraživačima i doktorandima u njihovom naučnom usavršavanju i uključivanju u međunarodnu naučnu zajednicu;
  6. Promocija principa otvorenog pristupa i slobodne dostupnosti naučnih rezultata, u skladu sa savremenim standardima transparentnosti i etike u istraživanju;
  7. Povezivanje teorije i prakse, kroz objavljivanje radova koji nude konkretne preporuke za menadžersku praksu u privatnom i javnom sektoru;
  8. Podsticanje primene digitalnih tehnologija i informacionih sistema u procesima odlučivanja, planiranja i upravljanja u organizacijama;
  9. Jačanje međunarodne vidljivosti časopisa kroz saradnju sa domaćim i stranim autorima, recenzentima i istraživačkim institucijama, kao i objavljivanje radova na srpskom i engleskom jeziku.

Kroz ove ciljeve, časopis Akcionarstvo nastoji da doprinese unapređenju nauke o menadžmentu, širenju znanja i razvoju profesionalne prakse u skladu sa zahtevima savremenog poslovnog okruženja.

Oblast delovanja

Tematske oblasti časopisa Akcionarstvo obuhvataju širok spektar tema iz domena menadžmenta i povezanih disciplina, među kojima su:

  • sistemi menadžmenta,
  • menadžersko računovodstvo,
  • inženjerski menadžment,
  • informacioni sistemi i informacione tehnologije,
  • marketing menadžment,
  • menadžment javnog sektora,
  • politika menadžmenta,
  • menadžment ljudskih resursa,
  • operativni menadžment,
  • kao i druge srodne oblasti koje se bave upravljanjem organizacijama, procesima i resursima.

Časopis objavljuje originalne naučne radove, pregledne radove, stručne članke i prikaze iz prakse, sa ciljem da doprinese povezivanju naučnih istraživanja i praktičnih iskustava.

Akcionarstvo izlazi jednom godišnje i obezbeđuje otvoren pristup svim svojim sadržajima, omogućavajući slobodan pristup rezultatima istraživanja i diseminaciju znanja.

Zainteresovani za slična istraživanja?

Istražite našu kolekciju članaka i časopisa da otkrijete više istraživanja u vašoj oblasti.